تفریحات باغ مشهد:

تفریحات باغ مشهد

1402/1/1 00:00
image
image

تفریحات باغ مشهد

تفریحات باغ مشهد

 

آبشارها و برکه‌ها:

ماهی‌گیری در برکه ماهیگیری باغ مشهد

سه آبشار و برکه در مجموعه جای گرفته‌اند که دارای ظرفیت مناسبی برای عکاسی هستند و فضای باغ‌ها را طبیعی‌تر و جذاب‌تر کرده‌اند. دو برکه از این تعداد ویژگی خاص خود را دارند:

 

برکه ماهی‌های زینتی: در این برکه‌ گردشگران می‌توانند به ماهی‌های کپور و آمور و ماهی قرمز غذا دهند و از این تجربه دوست‌داشتنی لذت ببرند. کودکان از علاقه‌مندان به این برکه زیبا در باغ مشهد هستند.

برکه ماهیگیری: شهرندان و گردشگران می‌توانند در برکه ماهیگیری باغ مشهد با لنسرهایی که مجموعه در اختیار قرار می‌دهد، به ماهیگیری بپردازند. همچنین امکان طبخ ماهی در همان محل و صرف آن وجود دارد.

 

پارک ژوراسیک باغ مشهد

بزرگترین پارک ژوراسیک خاورمیانه در باغ مشهد

این پارک از نظر وسعت یکی از بزرگ‌ترین ژوراسیک‌ پارک‌های خاورمیانه به شمار می‌آید. دایناسورهای ماقبل تاریخ با ابعاد واقعی و به‌صورت متحرک در این مجموعه بازسازی شده‌اند. همچنین راهنماهایی در پارک قرار دارند تا دایناسورها را معرفی کنند و درباره زندگی آن‌ها به گردشگران توضیح دهند.

در قسمت ورودی پارک ژوراسیک نمایشگاهی از فسیل‌ها و سنگواره‌های یافت شده از قرون گذشته در منطقه خراسان وجود دارد و بازدید کنندگان با سازه‌ای با اندازه‌ی واقعی از یک فسیل تیرانوسوروس یا تیرکس درنده‌ترین دایناسور عصر ژوراسیک مواجه می‌شوند.

پارک ژوراسیک باغ مشهد در کلکسیون ایران_توران باغ احداث شده است. در پارک ژوراسیک باغ مشهد در محیطی محصور با سازه‌های 30 دایناسور و حیوان ماقبل تاریخ مواجه می‌شوید. این سازه‌های عظیم‌الجثه دارای حرکت و صداهای شبیه‌سازی شده به صدای واقعی این جانوران هستند. دایناسورهای باغ مشهد دارای حرکات واقعی و با اندازه های واقعی طراحی شده‌اند. درخت سخنگوی پارک ژوراسیک که توجه مخاطبان را به محیط زیست جلب می‌کند در ابتدای مسیر به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گوید.

پل معلق پارک ژوراسیک واقع در باغ مشهد، فضایی شاد و پر از هیجان را برای زائران، مسافران و شهروندان در باغ مشهد به وجود می‌آورد.


پارک زوراسیک

 

باغ ماجراجویی کودک و نوجوان: (ادونچر پارک)

این باغ در فضایی جنگلی، با حیوانات اهلی و المان‌های چوبی نظیر خانه درختی دکتر ارنست و کلبه‌های لی‌لی پوتی، محیطی پرهیجان و جالب را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورده است. از تفریحات باغ ماجراجویی می‌توان به زیپ لاین، ترامپولین و مسیر ادونچر اشاره کرد. فضای باغ ماجراجویی برای راحتی و تقویت روحیه اکتشاف در محیط طبیعی طراحی شده و در استعدادیابی کودکان و نوجوانان موثر است. کلبه‌های لی‌لی پوتی محلی برای کسب مهارت‌های دست ورزی در کودکان است. در باغ ماجراجویی بچه‌ها می‌توانند به راحتی با خاک و گل بازی کنند و حیوانات اهلی را از نزدیک ببینند.

 

خانه روستایی: (روستای گل‌آباد)

خانه روستایی باغ گیاه‌شناسی مشهد، اولین نمونه در شهر محسوب می‌شود. این خانه با فضای نوستالژیک خود، به گردشگران فرصت می‌دهد تا درکی مناسب از زندگی در خانه‌ای روستایی در 150 سال پیش را داشته باشند. برای بسیاری نیز این خانه روستایی خاطرات گذشته را زنده می‌کند و لحظاتی فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند. از دیوارهای کاهگلی کوتاه این خانه روستایی تا درختان میوه و حوض آبی تا مرغ و خروس‌های این خانه، همه و همه فضای زندگی قدیمی در روستاهای ایران را شبیه‌سازی کرده‌اند.

در خانه روستایی روستای گل‌آباد می‌توانید چای زغالی بنوشید و از خوردنی‌های سنتی مثل باقالی پخته، بلال و انواع غذاهای سنتی مثل اشکنه‌ها و آش‌های خراسانی نوش جان کنید.

 

دهکده صنایع دستی:

دهکده صنایع دستی با هدف کارآفرینی و تولید محصولات اصیل ایرانی در مجموعه باغ مشهد تعبیه شده است. آثار این نمایشگاه توسط هنرمندان هر رشته در همین مکان ساخته شده‌اند. هنرهایی مثل ترمه، کار با چوب، سفالگری، کار با سنگ، شمع‌سازی، پتینه، سنگ‌های زینتی و ... در این مکان وجود دارند. در دهکده صنایع دستی باغ مشهد هنرمندان با برگزاری کارگاه ها و ورکشاپ‌های یک یا چند روزه به آموزش هنرهایشان می‌پردازند. برخی از هنرمندان این مجمعه از توان‌یابان عزیز هستند که با حمایت مدیران باغ مشهد در این مکان مستقر شده‌اند.

در فضای باز دهکده صنایع دستی، عرقیات طبیعی و گلاب‌گیری در دیگ تقطیر به صورت سنتی انجام می‌شود.

 

دهکده اقوام باغ مشهد

این بخش با هدف نمایش محیط‌های سنتی و بومی اقوام گوناگون ایران ساخته شده است. کپر سنگی سیستانی، کپر کرمانی، سیاه‌چادر لری، مضیف عربی و همچنین سازه‌هایی از اقوام ترک و کرد در این بخش جای گرفته‌اند. گردشگران می‌توانند از صرف غذاهای سنتی در دهکده اقوام و رستوران لذت ببرند.

 

پیست پارک و اسکیت

پیست یا دریفت کلاب به کارتینگ شباهت دارد؛ با این تفاوت که ماشین‌ها دارای سه‌ چرخ هستند. این خودروها به‌دلیل برخورداری از استاندار‌دهای ایمنی بالا، واژگون نمی‌شوند. در مجموعه پیست پارک باغ مشهد شهروندان و گردشگرانی که برای بازدید به باغ مشهد سرزده اند می‌توانند هیجان و سرعت را تجربه کنند.

پارک کروکودیل‌ها

پارک کروکودیل‌های باغ مشهد در مساحت ۷۰۰ متر مربع در تابستان 1402 افتتاح شده است. این مجموعه که تنها پارک کروکودیل در ایران است؛ دارای ۲۵ کروکودیل در سایزهای مختلف است. نژاد کروکودیل‌های موجود در پارک کروکودیل باغ مشهد پروسوس استرالیایی است. 

در پارک کروکودیل‌های باغ مشهد که توسط گیاهان و آبشاری زیبا محصور شده، مارهای پیتون و بوآ، آکواریوم ماهی‌های آب‌شور و شیرین، کوسه‌ماهی، ستاره‌های دریایی، شقایق دریایی و لاک‌پشت گوشتخوار هم وجود دارد.

زیپ‌لاین و اسکای گلایدر

یکی از تفریحات جذاب باغ مشهد زیپ‌لاین بزرگسالان و اسکای‌گلایدر است.

 

صبحانه، ناهار و شام در باغ مشهد

گردشگران و زائران و مجاورانی که برای بازدید به باغ مشهد مراجعه می‌کنند تا از این مکان دیدنی شهر مشهد که یکی از پارک‌های زیبا و باغ‌های عمومی شهر مشهد دیدن کنند و در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد طبیعت زیبا را در دل شهر مشهد ببینند می‌توانند با خیال راحت یک روز کامل را در باغ بگذرانند. در مجموعه تفریحی باغ مشهد امکانات پذیرایی از جمله رستوران، فست فود و کافی‌شاپ موجود است. انواع غذاهای سنتی، غذای اقوام ایرانی، غذاهای فست فودی، غذاهای ایرانی و انواع نوشیدنی‌ها در مجموعه‌های غذایی باغ مشهد موجود است.

 

کافی شاپ و دمنوش‌سرا

کافی‌شاپ باغ مشهد با نام کافه باغ در مرکز کلکسیونی از گیاهان دارویی قرار گرفته است. مشتریان کافه می توانند در فضای باز و در سازه چوبی کافه از نوشیدنی‌های مدرن و یا دمنوش‌ها و یخ‌نوش‌های کافه استفاده کنند. دمنوش‌های این بخش کاملا ارگانیک هستند و به‌صورتی ویژه سرو می‌شوند. در این دمنوش‌سرا، گردشگران می‌توانند چرخه تولید به مصرف را مشاهده کنند. با ورود به کافه باغ بعد از گذر از یک دالان سبز، عطر گیاهان دارویی مشام شما را نوازش خواهد کرد.

 

رستوران

رستوران بوتانیک با ظرفیت 350 نفر در فضایی جذاب با ویوی طبیعت باغ، پذیرای مهمانان باغ مشهد است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی با کیفیتی عالی سرو می‌شود.

رستوران مجهز به سالن‌های نمایش با ظرفیت 450 نفر و دارای امکانات کامل سمعی و بصری است. 

 

فست فود

مجموعه فست فود دراگون در فضایی مدرن و با غذاهای متنوع پیتزا، پاستا و انواع ساندویچ و سوخاری از بازدیدکنندگان باغ پذیرایی می‌کند. مجموعه فست فود دراگون داخل پارکینگ باغ مشهد قرار دارد و تا 12 شب به مشتریان گرامی سرویس ارائه می‌دهد. ظرفیت این مجموعه 100 نفر است.

 

 

ساعات بازدید و بلیط مجموعه تفریحی گردشگری باغ مشهد

باغ مشهد در تمام طول هفته فعالیت دارد. ساعات بازدید مجموعه در نیمه اول سال از 8:30 صبح تا ۱1 شب و در نیمه دوم سال از 8:30 تا 19 است. باغ مشهد در تمام روزهای هفته و ایام سال، در تعطیلات رسمی بجز روز عاشورا و تاسوعا دایر است. اطلاع دقیق از باز بودن مجموعه را می توانید از طریق پیج اینستاگرام باغ مشهد به آدرس @baghemashhad دریافت کنید.

 

هزینه بلیط ورودی باغ مشهد

باغ مشهد به دلیل اینکه یک مجموعه گردشگری و بازدیدی 5 ستاره در میان جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد محسوب می‌شود و به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا و امکانات و تفریحات متعدد دارای بلیط ورودی می‌باشد.

ورودی باغ مشهد برای بالای شش سال، هر نفر 10 هزار تومان است.

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ

image